جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاريخچه ي ايتاليا

تور ايتاليا ونيز – تور ايتاليا ارزان – قيمت بليط ايتاليا – تور ايتاليا نوروز 96 – قيمت تور ايتاليا تابستان 95 – مجري مستقيم تورهاي ايتاليا : تور رم ، تور ونيز ، تور ميلان ، تور فلورانس و تورهاي تركيبي ايتاليا

تاريخچه ي ايتاليا

 

ايتاليا

 

ايتاليا در جنوب اروپا واقع شده و علاوه بر شبه ‌جزيره ايتاليا، شامل دو جزيره بزرگ درياي مديترانه، بنامهاي سيسيل و سارديني مي باشد. اين كشور خاستگاه هنر و فرهنگ بسياري از كشورهاي اروپايي است و مهد دوره رنسانس در اروپا مي باشد.

ايتاليا عضو سازمان ملل‌متحد، گروه G۸ و اتحاديه اروپا است. ايتاليا در سال ۲۰۰۷ ميلادي به عنوان عضو غير دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد پذيرفته شد.اين كشور كه
تاريخ غني دارد نه تنها بخاطر پشتوانه فرهنگي و هنري مردمش، بلكه به دليل وجود موزه‌ها و بناهاي تاريخي فراوان، گردشگران بسياري از سراسر جهان بسوي خود جذب مي‌كند.

بر اساس محاسبه‌اي كه يونسكو انجام داده، بيش از نيمي از ميراث فرهنگي جهان در كشور ايتاليا واقع شده و اولين هتل اجتماعي نيز در ميلان ايتاليا احداث گرديده است.

در حال حاضر ايتاليا يكي از كشورهاي توسعه‌ يافته است كه هفتمين توليد ناخالص داخلي در دنيا را دارد.

همسايگان مرزي

از شمال با كشورهاي فرانسه، سوئيس، اتريش و اسلواني.

ايتاليا دو ايالت مستقل بنامهاي واتيـــــكان و سن‌مارينـــــو را در درون خود جاي داده است.
آب و هوا: آب و هواي ايتاليا در شمال به دليل وجود كوه‌هاي آلپ، سرد و در جنوب خشك و گرم است. بلندترين نقطه آن كوه مونته بيانكو است.
پايتخت : پايتخت ايتاليا، رم، مركز تمدن دنياي غرب و مذهب كاتوليك در جهان است.
مساحت : مساحت ايتاليا برابر با ۳۰۱،۳۱۸ كيلومتر مربع مي باشد.
زبان ; زبان مردم كشور چكمه اي، ايتاليايي مي باشد.
واحد پول: واحد پول ايتاليا، يـــورو مي باشد.
كد تلفن : ۳۹+
شهرهاي معروف گردشگري

رم، ونـيـــز ،ميـــــــــلان، فلــورانس ، از جمله مقصدهاي مهم گردشگري هستند.
رم

رم، اولين مقصد توريست‌ها در اروپا، شهر باستاني امپراطوري روم، شهر مجسمه‌ها و شهر كليساها مي باشد. شهر ميكل‌آنژ و داوينچي. ديدار از شهر رم ، ديدار از بزرگ‌ترين موزه‌ي بي سقف دنيا است.

رم را در دنيا با تاريخ هزارساله‌اش، فرهنگ ايتالياييش، مردمان خونگرمش، پيتزا و پاستا، بستني‌ و دست‌فروش‌ها و كليساهايش مي‌شناسند. حضور دائمي توريست‌ها و بناهاي تمدن كهن، به اين شهر در دنيا لقب شهر ابدي داده‌اند. رم زيبا، زنده و تودرتو مي باشد. و به دليل آب و هواي خوبي كه دارد، در هر فصل سال پر از گردشگر است.

مركز تاريخي رم از ميراث جهاني يونسكو است. هنگام قدم زدن و گشت و گذار در كوچه و خيابان‌هاي شهر رم سرتان را بالا بگيريد و نوك ساختمان‌ها و بالاي كليساها را نگاه كنيد. همه جا پر است از مجسمه‌هاي زيبا، عجيب، و پر از قصه‌ي ميكل آنژ، داوينچي، برنيني، آلگاردي و ديگر هنرمندان ايتاليايي. شايد در هيچ شهري در دنيا نتوان اين حجم از مجسمه‌ها و آثار هنري كه يك‌جا در رم وجود دارد را پيدا كرد. حضور آثار هنري و تاريخي در جاي جاي شهر حال و هواي ديگري را براي لذت بردن گردشگر ايجاد مي كند.

رم پايتخت كشور پيتزا و پاستا است. روبه‌روي فواره‌ي تروي، اطراف ميدان ناوونا و در كوچه‌هاي باريك و فضاي رمانتيك محله‌ي تراسدوره ( طرف ديگر رودخانه‌ي تيبر ) رستوران‌هاي زيادي را پيدا خواهيد كرد.

رم شهر مد است. اصلا هر اسم ايتاليايي پتانسيل اين را دارد كه يك مارك معروف در دنياي مد باشد! فروشگاه‌هاي مارك‌هاي ايتاليايي همچون بولگاري، ورساچي و گوچي در اطراف ميدان اسپانيا، چشم‌نواز است. چرم‌هاي ايتاليايي از مرغوب‌ترين چرم‌هاي دنيا هستند و خريد كيف و كفش از رم بسيار وسوسه كننده است. با اين حال رم براي خريد شهر بسيار گراني است.

هزينه‌ي اقامت در رم خيلي ارزان نيست. براي مثال ميدان ناوونا كه موقعيت بسيار خوبي دارد شبي ١٠٠ تا ١۵٠ يورو براي يك اتاق دو نفره هزينه دارد و هزينه‌ي آثار ديدني بين ٣-۴ يورو تا ١٠ يورو متغير است. در نهايت مسافرت به رم چندان ارزان تمام نمي‌شود ولي به ديدن آن همه شگفتي تاريخي و مذهبي، لمس كردن فرهنگ ايتاليايي و گشت و گذار در پايتخت جهان، نه يك بار كه چندبار مي‌ارزد.
ديدني‌هاي رم
كلوسئوم .
واتيكان، كليساي كوچك سيسين ، ميدان سن پيترو و موزه واتيكان.
پانتئون.
پله‌هاي اسپانيايي، ميدان اسپانيا.
فواره تروي.
ميدان ناوونا و آبشار چهار رودخانه.
فروم رومي.
قصر سنت آنجلو.
ميدان ونيزي.
گالري برگز.
موزه كاپيتولينه.
پالاتينه و موزه پالاتينو.
بازيليكاي كوسما و داميانوي مقدس.
بازارهاي ترايانو.
كليساي مارياي مقدس در اراكوئلي.
پلكان مقدس.
ميدان امانوئل دوم (پايه گذار ايتالياي جديد).
كليساي سن كلمنته.
كولوسئوم

اين آمفي‌تئاتر بيضي‌ شكل، بزرگترين آمفي‌تئاتر از نوع خود در امپراتوري روم باستان در مركز رم مي باشد. تعداد رديف‌هاي صندلي آن به تعداد پنجاه هزار و داراي ۸۰ درب ورودي است. واژه كلوسئوم به معني « جايگاه بزرگ » نام ديگر آن آمفي تئاتر به زبان ايتاليائي فلاويوسي مي باشد. ساخت كولوسئوم توسط وسپاسين، امپراطور سالهاي ۶۹ تا ۷۰ روم پايه گذاري شد، و پس از آن پسرش تيتوس در سال ۸۰ بعد از ميلاد آنرا بنا كرد، كه نهايتا توسط دومتين برادر تيتوس به پايان رسيد. كولوسئوم به عنوان اولين آمفي تئاتر دائمي و ماندگار در زمين‌هاي باتلاقي ما بين تپه‌هاي اسكوئيلين و كائلين ساخته شد.
كليساي كاتوليك رم

يكي از سه شاخه اصلي مسيحيت است. كليسا، برنامه خود را بر اساس گسترش انجيل مسيح، مديريت كليسا و اعمال خيريه تعريف مي‌كند. كليسا همچنين برنامه‌هاي اجتماعي و موسسات مسيحي از جمله مدارس كاتوليك، دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و غيره كه به تبليغ مسيحيت مي‌پردازند اداره مي‌كند. و همچنين به افراد نيازمند خدمات مي‌رسانند.
فونتانا تروي

اگر براي بار اول است به رم مي‌رويد، بر طبق افسانه‌هاي ايتاليايي بايد سكه‌اي در فواره‌ي ترِوي ( چشمه‌ي عشاق يا فونتانا دي تروي ) بياندازيد، آنگاه دوباره به شهر باز خواهيد گشت. فواره شب‌هاي زيباي آميخته شده با نور و موسيقي بي نظير به نمايش مي گذارد. فواره‌ي تروي و پله‌هاي اسپانيايي رم را از دست ندهيد. پله‌ها بين ميدان اسپانيا و ميدان ترينيتا داي مونتي قرار دارند و منظره و فضاي پر انرژي و شلوغش، محبوب توريست‌هاي ايتاليا و رم است.
ونيـــــز

اين شهر روي آب در شمال ايتاليا و در ميان درياي آدرياتيك قرار گرفته به، شهر كانال‌هاي آبي، شهر رؤياها، شهر بالماسكه معروف است ونيز را در دنيا با كانال‌هاي آبي و آبراه‌هايش مي‌شناسند. خيلي از قسمت‌هاي شهر ونيز واقعاً در آب غوطه‌ورند و درِب بسياري از خانه‌ها رو به قايق‌هاي پارك شده در كنار ديوارهاي فرورفته در آب باز مي‌شوند. اين شهر، خيابان، بزرگراه و ماشين ندارد. در كانال‌هاي اصلي شهر قايق‌هاي مسافربري بزرگ همانند مترو و اتوبوس‌هاي شهري، ايستگاه به ايستگاه مسافران را جابجا مي‌كنند. ونيز را در دنيا با قايق‌هاي مخصوص و سنتي‌اش نيز مي‌شناسند. نام اين قايق‌ها گوندولاست و از مراسم عروسي گرفته تا سوگواري از آن‌ها استفاده مي‌كنند. اين قايق‌ها با وجود ظرفيت محدود و كرايه‌ بالايشان، براي زير پا گذاشتن آبراه‌هاي ريز و درشت شهر، مورد علاقه‌ گردشگران مي باشد. ونيز تنها شهر اروپايي بدون اتومبيل، شهري با كوچه پس‌كوچه‌هاي باريك و تودرتو مي باشد. ونيز شهر جشنواره‌ها و كارناوال‌ها نيز هست. براي مثال جشنواره‌ فيلم ونيز در اواخر اگوست، هر سال يكي از اتفاقات مهم دنياي فيلم و هنر است. كارناوال مشهور ونيز هم كه در ماه فوريه در تمام شهر برپاست، از بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين كارناوال‌هاي جهان است. اين كارناوال به كارناوال ماسك‌ها نيز مشهور مي باشد. به‌غير از ماسك‌ها، كريستال‌هاي ونيزي هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان ديدني ‌است. اين كريستال‌ها را هنوز با روش سنتي در جزيره‌هاي اطراف ونيز مي‌سازند: آنها ظريف وخارق العاده و قيمت‌ بالائي دارند.
ديدني‌هاي ونيز
ميدان سن ماركو .
عمارت باسيليكا در ميدان سن ماركو .
كانال اصلي ( گرند كانال) .
پل ديدگاه، پلي كه بين زندان پيومبي و دادگاه پالازا دوچاله قرار دارد و محلي بود براي آخرين ديدار زندانيان با شهر .
پل ريالتو ( پونته دي ريالتو) .
بازار محلي ميوه و غذاي ريالتو .
گالري آكادميا .
موزه‌ي ونيز .
ميلان

ميلان شهر مد و طراحي و موسيقي، شهر تجارت و شهر فوتبال است. ميلان دومين شهر بزرگ ايتالياست. تركيبي از ايتالياي جديد و قديم مي باشد. شهر تجّار و قلب اقتصادي ايتاليا است و با اينكه در معماريش از سقف‌هاي نارنجي، خانه‌هاي ايتاليايي خبري نيست، ولي زير پوست اين شهر ظرافت و زيبايي و جنب و جوشي نهفته كه خيلي زود خودش را نشان خواهد داد. ميلان شهري پر جنب و جوش است كه منتهاي احساسات آدم را بر مي‌انگيزد. شب‌هايش بسيار زنده و بي‌خواب است. ميلان بهشت خريد، هنر، ورزش، مد و طراحان و شهر انتخاب‌ها است. ميلان هر چهار فصل سال ديدني ‌است. بهار و پاييز هواي معتدل‌تر و بهتري دارد. اگر مهمان تابستان گرم و شرجيِ ميلان هستيد، مي‌توانيد سري به درياچه‌هاي اطراف و كوهپايه‌هاي آلپ بزنيد. در زمستان‌هاي سرد و مه‌آلود ِميلان هم شور و حال قبل از سال نو، تزئينات فوق‌العاده‌ي كريسمس و كارناوال معروف ميلان (جشن ميلاني) در ماه فوريه، سرما را از ياد شما خواهد برد. ميلان در هر فصلي دنيائي شگفتي براي عرضه دارد. ميلان بدون شك پايتخت مد ايتالياست. مقر اصلي كمپاني‌هاي غول‌پيكري مثل جورجيو آرماني، ورساچه و پرادا مي باشد. بهشت مانكن‌ها و پاپاراتسي‌ها و دانشجويان طراحي‌ است. بخصوص هنگام هفته‌ي مد، ميلان شهر شلوغ‌تر از معمول مي‌شود. خيابان‌ها، بيلبوردها و ديوارها از تبليغات طراحان معروف پُر مي‌شوند. منطقه‌ي چهارسوق مد، ( چهار خيابان خريد بي‌نظير كه از خيابان مونته ناپوليون شروع مي‌شود ) مركز فروشگاه‌هاي طراحان مطرح ايتاليايي، هميشه مملو از توريست‌ها و علاقمندان مد دنيا است. اين فستيوال دو بار در سال در ماه هاي فوريه و سپتامبر برگزار مي گردد.
ديدني‌‌هاي ميلان
دوئمو، كليساي جامع و بام آن.
موزه‌ي دوئمو.
نقاشي شام آخر و كليساي سنتا ماريا دل گرتسيه.
تئاتر لااسكالا.
كاخ اسفورتسسكو.
ورزشگاه سن سيرو.
گالري ويتوريو امانوئل.
چهارسوق مد و خيابان مونته ناپليون.
خيابان ناويگيليو.
پيناكوتكا (نگارخانه)‌ي امبروسيانا.
نگارخانه‌ي بررا.
موزه‌ي علم و تكنولوژي لئوناردو داوينچي.
كليساي سنتا ماريا دل گرتسيه

از جاذبه‌هاي منحصر به فرد ميلان، نقاشي بسيار آشناي شام آخر اثر لئوناردو داوينچي‌ است. همان نقاشي كه مسيح و حواريانش را نشان مي‌دهد. همان نقاشي كه موضوع اصليِ فيلم و كتاب رمز داوينچي بود. شام آخر بر ديواري در كليساي سنتا ماريا دل گرتسيه نقاشي شده است. كليسا بزرگ نيست ولي به‌دليل نقاشيِ معروف آن بسيار پرطرفدار است. بليط آن را بايد از ماه‌ها قبل تهيه كنيد و فقط ١۵ دقيقه فرصت داريد كه نقاشي را از نزديك ببينيد.
قصر اسفورتسسكو

از ديگر ديدني‌هاي تاريخي‌ ميلان قصر اسفورتسسكو و موزه‌هايش است. يكي از مجسمه‌هاي ناتمام ميكل‌آنژ، يك نقاشي سقفي از داوينچي و تعدادي از سازهاي موتزارت از جمله آثاري مي باشند كه در هفت موزه‌ي اين قصر مي‌شود ديد.
كليساي جامع ميلان

كليساي جامع ميلان دوئمو چهارمين كليساي بزرگ دنيا، كه در مركز شهر ميلان واقع شده از معروف‌ترين‌هاي اين شهر است. اين كليساي زيبا و بي‌نهايت عظيم، سبكش گوتيك و سنگ ديوارهايش مرمر مي باشد. اين كليسا اتاق‌هاي اعتراف متعددي دارد كه هميشه شلوغ مي باشند. شما از بام اين كليسا تمام شهر را مي‌توانيد ببينيد. از هزاران مجسمه‌ ساخته شده براي اين كليسا، مجسمه‌ي مريم مقدس كه ازمهمترين آنها مي باشد در بالاترين نقطه‌ي اين عمارت قراردارد.
فلورانس

فلورانس زادگاه رُنسانس ايتاليا، شهر ژوليوس سزار و دانته، شهر هنر و معماري و مجسمه سازي مي باشد. فلورانس همه را تحت تاثير قرار مي‌دهد، يكي از محبوب‌ترين مقصدهاي گردشگران دنيا و پايتخت هنر ايتاليا است. شهر به لحاظ مساحت، كوچك به نظر مي‌رسد، اما تاريخ، فرهنگ و هنري به غايت وسيع و شگفت‌انگيز و قديمي دارد؛ همانند رم به يك موزه‌ي بي‌سقف ديدني مي ماند و جاي جاي شهر شما را شگفت‌زده خواهد كرد. شور و حرارت مردم و توريست‌هاي بي‌شمارش از سرتاسر گيتي هم روحي منحصر به ‌فرد به زيبايي‌هاي شهر تزريق كرده است. فلورانس بدون شك از زيباترين شهرهاي دنياست. قرار گرفتن فلورانس در دره‌‌ي كوه و در كنار رود آرنو زيبايي‌هايش را صد چندان نموده است. مركز شهر باستاني فلورانس كه ميراث جهاني يونسكو به ‌شمار مي‌رود، بسيار رويايي مي باشد. دور تا دور اين قسمت از شهر ديوار‌هايي قديمي كشيده شده تا محافظ شاهكارهاي هنر و معماري آن باشد. اين بناها و مجسمه‌ها انگار هر لحظه داستان‌هاي هنر، جنگ و زندگي را براي گردشگران بي‌شمار اين شهر تعريف مي‌كنند.
ديدني‌هاي فلورانس
كليساي جامع (سنتا ماريا دل فيوره) .
كليساي سن لورنزو و ميدان سن لورنزو .
گالري اوفيتسي .
موزه‌ي آكادميا .
پيتي پالاس (قصر پيتي) .
قصر وچيو .
پارك بوبولي .
ميدان سينيوريا .
تپه‌ي ميكل‌آنژ .
ميدان ميكل‌آنژ (ميكلآنجلو) .
پل وچيو .
ميدان سنتا كروچه .
كليساي سنتا كروچه .
موزه‌ي برجلو .
فواره‌ي پيتون .
كليساي سنتا ماريا دل فيوره

كليساي جامع فلورانس يا كليساي سنتا ماريا دل فيوره، نماد زيباي شهر است. گنبد آجري‌رنگ و بزرگ كليسا اولين چيزي است كه به چشم مي‌آيد، وارد كليسا كه مي‌شويد ۴۶۴ پله‌ي عجيب و باريك را بايد طي كنيد تا به بالاي گنبد برسيد. منظره‌ شهر از بالاي آن به قدري زيباست كه به بالارفتن از آن ‌همه پله مي‌ارزد.
گالري اوفيتسي

فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنري و گالري‌هاي نقاشي است. گالري اوفيتسي از قديمي‌ترين و معروف‌ترين موزه‌هاي نقاشي دنيا مي باشد. تعداد آثار و تنوع سبك‌هاي نقاشي موزه، گردشگران را متحير مي گرداند. موزه‌ي آكادميا،خانه‌ي مجسمه‌ي معروف داوود، شاهكار ميكل‌آنژ است. تنديس مرمري داوود از شاهكارهاي هنري عصر رنسانس محسوب مي‌شود و آن‌قدر بي‌نظير است كه گردشگران زيادي را به گالري آكادميا مي‌كشاند. دو بدل از اين مجسمه در دو جاي ديگر شهر نيز وجود دارند: بالاي تپه‌ي ميكل‌آنژ و ميدان سينيوريتا.
پل وچيو

قديمي‌ترين و معروف‌ترين پل رودخانه آرنو، پل وچيو مي باشد كه هميشه مملو از توريست و متشكل از مغازه‌هاي زيور‌آلات است. از كنار پل وچيو مي‌توانيد به باغ دي بوبولي (باغي بزرگ و پرنشاط، پر از گالري‌هاي مختلف ) و قصر پيتي (قصري معروف و عظيم، پر از نقاشي، جواهر و لباس‌هاي سلطنتي ) رفته و بازديدي بنمائيد.
واتيــكـان

از جاذبه‌هاي منحصر به فرد رم، قرار داشتن شهر واتيكان، مركز مذهبي كاتوليكهاي جهان در دل شهر مي باشد. واتيكان بالاي تپه‌اي در مركز رم قرار گرفته و دولت مستقلي‌ دارد كه به وسيله‌ي پاپ، رهبر كاتوليك‌هاي جهان، هدايت مي‌شود. وارد شدن به واتيكان شرط پوشش مناسب دارد. ورود با شلوار (و دامن) كوتاه و پيراهن آستين كوتاه هم براي خانم‌ها و هم براي آقايان ممنوع مي باشد! پس از ورود به واتيكان اولين چيزي كه به چشم مي‌آيد عظمت ميدان سن پيترو با ستون‌هاي عظيم و فضاي بزرگش و صليب وسط ميدان كه مطالبي از صليب مقدس رويش حكاكي شده است. در برخي اعياد و موقعيت‌هاي خاص، پاپ در بالاي بالكني رو به همين ميدان حضور مي‌يابد و اگر خوش‌شانس باشيد مي‌توانيد در يكي از همين مناسبت‌ها رهبر كاتوليك‌هاي جهان را نيز ببينيد.
موزه واتيكان

موزه‌ي واتيكان از ديدني‌ترين‌هاي رم و يكي از جذاب‌ترين موزه‌هاي دنيا مي باشد. علاوه بر مقبره‌ي تمام پاپ‌هاي گذشته، كليساي كوچك سيستين با سقفي اعجاب انگيز، پوشيده از نقاشي‌هاي مذهبي (از جمله نقاشي معروف آفرينش آدم، اثر ميكل آنژ) نيز از آثار مهمي است كه پس از وارد شدن به موزه‌ي واتيكان مي‌توان ديد. تعداد توريست‌ها و صف‌هاي عجيب و غريب موزه‌ي واتيكان يكي از مشخصه‌هاي معروف شهر واتيكان است.
برج پيزا

جالبترين و قديمي‌ترين برج جهان با ۸۵ متر طول و ۱۴۵۰۰ تن وزن در دوره رنسانس در شهر پيزا در ايالت توسكني كشور ايتاليا ساخته شده است. هدف ازساخت اين برج، استقرار يك ساعت بزرگ بر بالاي آن بود اما اين بنا مدتي بعد از احداث انحراف يافت و اكنون به همان صورت پا برجا است.

لازم بذكر است كه هر سال برميزان انحراف اين برج افزوده مي‌شود. برج كج پيزا با وجودي كه تنها برج كج جهان نيست، ولي مشهورترين آن در كل جهان مي‌باشد. اين برج هر سال ۲.۵ سانتيمتر به سمت زمين كج مي‌شود و احتمال مي‌رود تا ۸۰ سال ديگر سقوط كند.
سيسيل

نام بزرگ‌ترين جزيره ايتاليا در درياي مديترانه، با مساحت ۲۵۴۲۶ كيلومتر مربع و با محاسبه جزاير كوچك و جنبي آن، حدود ۲۵۷ كيلومتر مربع وسعت دارد. جمعيت اين جزيره پنج ميليون و هفتاد و هفت هزار نفر مي‌باشد. مركز اين منطقه مستقل، شهر پالرمو است.

جزيره سيسيل به وسيله آبراه مسينا از خشكي جداشده، قسمت اعظم آن را كوه و نوار باريك ساحلي تشكيل مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.